Damavslutning och framtidsplaner 2022

KM DAMER OCH AVSLUTNINGSMIDDAG

Vi var 10 som spelade KM och det var en hel del regn. Anna vann KM Scratch med 88 slag och Helena vann Hcp KM med 74 slag vilket även Maria Tranberg hade men med högre handikapp.

Birdiemästarinna blev Britt-Marie Gustafsson och draget pris bland birdies fick Carin Lewenhaupt. Vi drog även pris bland närvarande och det vann Maria Tranberg.

Carin avtackade Eva Svalby som lämnar uppdraget i damkommittén och som seriespelsanvarig.

De 10 damer som deltog i middagen fick en mycket god skaldjurssoppa med härlig foccacia till.

Inför säsongen 2022

Vi diskuterade seriespelet och bestämde att vi nästa år bara är med i helgspel.

Angående damträningen nästa år, enades vi om att klubben skulle sponsra dem som under säsongen 2022 är med i seriespel. Damer som anmäler sig till damträning och seriespel får tillbaka hela träningsavgiften om de deltar vid minst ett serespelstillfälle.

Vi talade om KM- och HIO tavlorna. De är nu placerade vid receptionen, vilket vi tycker är en utmärkt plats. De gamla tavlorna görs enhetliga med samma typ av namnskyltar och uppdateras med HIOs och Klubbmästare. Marie informerar Orresta Golf & Konferens.

Eva H tog på sig att ta fram HIOs som registrerats på Orresta GK sedan 2017, Marie att ordna fram skyltarna på dessa som damkommittén sen hjälps åt att montera.

KM ska också uppdateras. Vi önskar att KM spelas vid samma tillfälle för alla klasser med lika villkor. Gemensam prisutdelning med festlig inramning.

Damernas avslutning i september kombineras med annan aktivitet.