God jul och Ett Gott Nytt år!

Julhälsning till våra medlemmar i Orresta GK!

“Styrelsen kan summera en lyckad säsong med många spännande inslag och då särskilt vårt värdskap för LETAS-tävlingen (undertouren till Europatouren för damer) i augusti som genomfördes i nära samarbete med personalen på Orresta Golf & Konferens. Ett mycket uppskattat arrangemang av alla, såväl spelare som funktionärer och representanter från Svenska Golfförbundet…”
Läs hela “Ordförande har ordet” här

Ny PRO på Orresta
Vi tackar “Lagge” Peter Lagélius för fina golfträningar genom åren! Nu är det klart att vi får ny PRO-verksamhet på Orresta GK till säsongen 2023. Orresta har ingått ett större samarbetsavtal med Matz Evensson Golf Academy…
Läs hela pressmeddelandet här

Medlemsförmåner/Samarbeten 2023
Orresta kommer att fortsätta sina samarbeten med Strand, Golfuppsala/Söderby och Edenhof, Upsala Golfklubb, Frösåker och Atalya (Spanien). Klubbarna har kommit överens om olika greenfeerabatter för medlemmarna. Det kan det komma till ytterligare några klubbar.

Juniorverksamheten
Vi tackar Niklas Löthegård som ansvarat för juniorverksamheten och för all den tid han lagt ner på våra juniorer. Niklas har meddelat att han inte ställer upp för omval utan lämnar sitt uppdrag efter årsmötet. Nu arbetar valberedningen med att hitta en ersättare till styrelsen.

Vill du utbilda dig till golfdistriktsdomare för Västmanland?
Det saknas domare i länet. Nu erbjuder Västmanlands golfförbund domarutbildning för intresserade golfare. I slutet av januari/början av februari kommer en domarutbildning för både nya och gamla domare att anordnas. Den sträcker sig över två dagar. Vårt mål är att på sikt ha minst en helst två domare per klubb.
Kontakta Åke Westerlund för mer information! Telefon 0705-655676 eller mail ake.wester@gmail.com

Vi önskar er alla en riktigt
 God Jul och Ett Gott Nytt År!

Carin, Eva, Henrik, Niklas, Pär och Tony