Hemsidescramble och klubbfest i strålande sol!

Senaste nytt!

”Hemside”scramble och klubbfest!

I strålande sol och klarblå himmel spelade Orrestagolfarna en avslutningsscramble med tema ”hemsida” eller ”Chocolate Chip” som programmerarna på Weahead döpt hemsidemodellen för golfklubbar till.

10 lottade tre-mannalag ställde upp i denna vackra men kyliga oktoberdag och spelade 9 hål! När lagen kommit in skiljde det endast 2 slag mellan vinnarna och det lag som kom på plats 10!

Vinnande lag vann på 30 slag netto med lägre hcp före två andra lag med samma resultat!

Kvällen avslutade med allehanda festligheter och god mat i glada golfares sällskap. På det hela taget ett mycket lyckat ”klubbspektakel”!

Klockan 18.00 var det samling i ”Stora konferensen” för välkomstdrink med Chocolate chips

Ordförande Tony Dahl hälsade välkommen och Eva Holm presenterade  hemsideprojektet som nu övergår till klubben.

En enkät till medlemmarna kunde scannas in som QR- kod. Alla som svarade på enkäten deltog i en utlottning av tre priser.

En sån här kväll blev alla vinnare!

Joakim Björkman, vår egen golfare på internationell nivå, som sponsras av Orresta GK!

Joakim berättade om sitt liv och sitt driv på ett mycket personligt sätt. Han vann sitt första EM-guld som 15-åring och sen har det bara fortsatt men det tack vare en vinnarmentalitet utöver det vanliga. Övervinn rädslan!

Mottot är att bli bäst i världen på golf bland personer med funktionsvariation. Joakim berättade också att Henrik Stensson stödjer handigolfen i Sverige och vid något tillfälle när de träffades tävlade de i närspel… vem tror ni vann?

Vi önskar Joakim lycka till!

Tre-rättersmiddag, prisutdelning och musikquizz

Ca 50 personer hade nappat på styrelsens flotta erbjudande om subventionerad middag och alla var vinnare här både för öga och mage. Det serverades en fantastisk fänkålssoppa med liten hamburgare på pinne, renstek på bädd av risotto och en citronglass med färska bär. En kulinarisk upplevelse!

Laget som vann scrambletävlingen var Örjan Norén, Marek Stepniewski och Eva Holm. De vann var sitt presentkort på julmiddag på Orresta Golf & Konferens 2021. Grattis!

Ca 40 personer svarade på enkäten under kvällen. Nu hoppas vi på att många medlemmar som inte var med på festen också besvarar enkäten. Då kan hemsidan fortsätta att utvecklas till en klubbsida som medlemmarna gärna besöker och har nytta av.

Fredrik Forsberg hade förberett en musikquizz som engagerade ” bordslagen”! Inte överraskande togs segern hem av Orrestas karaokeproffs som dessutom underhöll med sång och dans under kvällen!

När kvällen började lida mot sitt slut och baren skulle stänga fortsatte ett tappert gäng med pingisturnering i V.I.P- rummet!

En oförglömlig klubbfest var till ända!