Ny PRO-verksamhet till nästa säsong

Aktuellt!Senaste nytt!

Vi välkomnar Matz Evensson Golf Academy till Orresta!

Pressmeddelande

Från och med 2023-01-01 kommer Matz Evensson Golf Academy, utöver Frösåker, även att driva Proshop, Studio, Verkstad och Golfundervisning i samarbete med Orresta Golf & Konferens.

Vi är oerhört glada och spända av förväntan, att få möjlighet att hjälpa en så fin anläggning att växa, utvecklas och skapa ännu mer passion och golfglädje.

Matz Evensson Golf Academy kommer att ansvara för att verksamheten på Orresta sköts enligt samma ”tänk” och modell som på Frösåker.

Med hjälp av en av de större leverantörerna, kommer vi att fräscha upp och fullt utrusta Orrestas studio. Vi kommer att 4 dagar i veckan placera en utbildad PGA Professional på plats på Orresta. I shopen kommer vi att bistå med support och kompetens.

Vi nyanställer PGA utbildad personal för att växa på Frösåker och Orresta. Det ger oss möjlighet att växa kompetensmässigt och bättre utnyttja personalen mer effektivt och då kunna ha bättre bemanning och service på båda klubbarna.

Vi kommer kunna erbjuda Orrestas medlemmar golfskolor, kul happenings & events, på båda klubbarna. En hjärtefråga redan 2023 är att lyfta juniorverksamhet, medlemsträning, golfskolor och full service i en nyutrustad studio.

Orrestas medlemmar kommer att erhålla rabatt vid köp i proshopen både på Orresta och Frösåker, samt under säsongen många andra erbjudanden.

Kompetens, Passion och Golfglädje,

/Matz & Henrik