Vi söker golfvärdar/starters!

Aktuellt!

Vi söker golfvärdar!

Det är trevligt att hälsas välkommen av en golfvärd på golfbanan, vare sig det är som hemmaspelare eller som greenfeespelare!

De som ställt upp berättar alla hur uppskattat det är, men också hur trevligt det kan vara att tillbringa en dag på golfklubben och få prata med andra golfare och kanske tipsa dem om sånt som bara medlemmar känner till.

Förutom detta har golfvärdskapet en god inverkan på rondtiderna och flytet på banan. Det finns väl inte en golfare som gillar att vänta på banan så Du/Ni ställer väl upp!

Vi behöver golfvärdar till  helgerna under maj-juni och augusti-september. Ca 08.00-12-00

Din uppgift är att se till att starttiderna på listan hålls och fylla ut  tider för eventuella återbud.

Efter ca 2 timmar kan det vara bra, om man är två personer, att gå till hål 9 för att se till att inte hål 10 är tomt!

Verkar det vara stopp på banan, hämta en bil (fråga i receptionen) och åk ut och uppmuntra långsamma golfare att släppa igenom alternativt ”snabba på spelet”

Som tack för hjälpen blir Du bjuden på lunch och kaffe.

Guide:

Det sitter en lista på tavlan utanför receptionen där man kan skriva upp sig.

• När Du ska vara golfvärd anmäler du dig i receptionen och får en Golfvärd-bricka/väst att sätta på dig.
  • Kvittera ut startlistan! Gå in efter ett tag och kolla om det blivit några ändringar.
  • Om det finns tomma tider, försök att fylla ut ”hålen” genom att erbjuda nästa ”boll” att få gå ut tidigare
  • Ropa gärna upp nästa boll till tee 1 (de brukar vara på puttinggreenen)
  • Påminn om att laga nedslagsmärken och att lägga tillbaka uppslagna torvor
  • Uppmana spelarna att hålla kontakt med bollen framför
  • Uppmana spelarna att släppa igenom om det trasslar till sig
  • Visa att idealtiden för varje hål står på scorekortet
  • Uppmana spelarna att inte ta för lång kafferast efter hål 9 även om det är mysigt
  • Om ni är två värdar, hämtar en ut en bil och åker till hål 10 efter ca 2 timmar och agerar ”starter” där
  • Vid behov ta en runda på banan med bilen. Det har en positiv inverkan på tempot på banan bara att se en Golvärdbil.

Vi lottar ut ett fint pris till alla som ställt upp som golfvärd, ett utlottningsnr/gång