Verksamhetsplaner Juniorkommittén

Verksamhetsplan Juniorkommittén 2023

Orresta juniorkommitté

Vision

Att bli det självklara valet när det gäller golfträning för juniorer; flickor som pojkar och ickebinära.

Värdegrund

Öppenhet, Fair Play, inkluderande, ansvar och respektfullhet

Verksamhetsplan 2023

Målsättningen är att skapa en trygg och fungerade juniorverksamhet på Orresta GK där inte allt kommer att handla om hur du slår en golfboll i hål på så få slag som möjligt. Barnen/ungdomarna kommer förutom golfteknik lära sig värdegrund, mental träning, kost, golfregler, säker golf och tävlingsförberedelser men framför allt få del av den gemenskap och glädje som golfen ger.

Inför 2023 kommer Orresta ha nya tränare och pro-verksamhet vilket känns väldigt spännande. De nya tränarna kommer tillsammans med juniorkommittén att påbörja vår resa mot att bli det självklara valet för golfträning för junior.

För att vi ska lyckas med resan och närma oss visionen kommer vi att ha ett tätt samarbete med RF-SISU. Vi kommer att arbeta med ett flertal projekt för att förbättra och utveckla vår verksamhet så att vi blir det självklara valet. SISU erbjuder även utbildningar och kurser inom idrottskunskap vilket kommer att vara ett av våra mål att få engagerade föräldrar men även äldre juniorer att utbilda sig mer. Lika väl som vi inom juniorkommittén kommer att göra.

Fokusområde under 2023 kommer att vara:

• Rekrytering av juniorer som vill träna golf på Orresta GK
  • Skolprojekt elever kommer till Orresta GK eller så åker vi ut till skola och undervisar golf
  • Marknadsföring av juniorträning och golfläger
  • Rekrytera medlemmar till juniorkommittén
  • Utveckla juniorverksamheten skapa en långsiktigt verksamhetsplan och arbeta med nyckeltal

Pär Hietala

Ordförande Juniorkommitté

Verksamhetsplan Juniorkommittén 2022

Under 2022 planerar vi att ha träning för våra juniorer på måndagar och onsdagar under ledning av Peter Lagelius och Jens Aineskog.

Det finns en plan att även i år spela vår söndagstour som är en serie över hela säsongen med 10 spelomgångar.

Vi kommer även i år att ha knattegolf/golfkul för barn mellan 6-10 år som i första hand riktar sig mot nybörjare. Den träningen kommer att vara på tisdagar och ledas av Niklas Löthegård.

Under V26 kommer det att anordnas sedvanligt sommarläger där vi hoppas på stort deltagarantal. Lägret riktar sig till barn 6-13 år i alla spelarkategorier och pågår under 4 dagar mellan kl 9-15 och brukar vara uppskattat.

Mot slutet på säsongen siktar vi på någon rolig avslutningsaktivitet.

Vi jobbar för att våra juniorer ska känna sig trygga och välkomna till Orresta och få en rolig och utvecklande träning samt att få ut flera på tävlingar för att upptäcka hur roligt det är.

Väl mött till en rolig golfsäsong 2022 Niklas Löthegård

Verksamhetsplan Juniorkommittén 2021

Under 2021 planerar vi att ha träningar 2 dagar/vecka måndag och onsdag med Peter Lagelius som huvudtränare.

Upplägget för träningarna är i nuläget lite oklart då vi ej vet hur många juniorer i resp ålder som tänker träna.

Vi måste ha några föräldrar som kommer få en lättare ledarutbildning utav Peter L för att kunna styra en mindre ”nybörjargrupp”,allt för att Peter ska kunna lägga mer fokus på utvecklingsgruppen.

En idé vi har, är att få in lite äldre juniorer i träning med en kväll/vecka under ledning av Peter Lagelius.

Det vänder sig till juniorer som är 15 år och äldre.

Under 2 dagar i v 26 kommer vi ha ett kortare golfläger.

Vi kommer jobba vidare på att få fler av juniorerna att komma igång med tävlande.

Vi kommer även i år att köra på med söndagstouren med ca 10 deltävlingar under vår och höst.

Vi kommer verka för att träningarna på Orresta ska vara roliga och givande för juniorerna och att dom ska känna sig välkomna och trygga så dom även kommer och tränar på egen hand utöver inplanerad träning.

Väl mött under 2021!

Niklas Löthegård och Peter Lagelius