Pro Ida Bosson

Ida Bosson, mycket meriterad och erfaren PGA-tränare, tar över rollen som pro på Orresta. Ida har ägnat större delen av sitt liv åt att spela och undervisa i golf. Redan vid 19 års ålder stod hon på sin hemmaklubb i Sigtuna och delade med sig av sin kunskap till såväl unga som äldre, inte bara om svingteknik utan också om golfens mentala aspekter. Med erfarenhet från klubbar som Arlandastad Golf, Österåker, Saltsjöbaden och Arninge har hon hjälpt golfare av alla nivåer att hitta sin sving och njuta av spelet.

Ida bor i Sigtuna och ägnar mycket tid åt att slipa på sin egen golfsving och spelar så ofta hon kan.

Ida är inte bara en erfaren golftränare utan även en personlig tränare och mentalcoach. I studion kommer du kunna få hjälp med att byta grepp, få en customfitting och puttfitting för att dina klubbor ska vara så anpassade efter dig som möjligt.

På Orresta erbjuds träningsgrupper för alla, oavsett för den som strävar efter tävling eller som vill lära sig i en lugnare takt. Med en studio öppen året om, fyra stora övningsgreener och ett stort grästee på rangen utgör klubben en perfekt miljö för inlärning.

Med Idas ankomst återupplivar klubben träningen för Juniorer/Elit. Det planeras tävlingar och spelutbyten för juniorerna med Frösåker samt en mängd roliga aktiviteter, inklusive sommarläger och mer därtill.

Ida erbjuder ”grönt kortkurser” för nybörjare, avrostningskurser och säsongsträning för medlemmarna och möjligheten att tillsammans med henne skapa sina egna träningar enskilt eller i grupp.

Idas mål är att förenkla och göra golfsvingen så skonsam som möjligt, så att spelarna kan fokusera på att njuta av naturen, sällskapet och att sätta bollen i hålet.

Så fort vårsolen visar sig kommer du hitta Ida vid rangen.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta klubben eller direkt nå Ida på telefonnummer 0704615138.