Juniorerna

Juniorerna på Orresta GK!

Börja ditt golfäventyr på Orresta GK! Vi vänder oss till juniorer 7-21 år!

Hos oss på Orresta Golfklubb, vill vi att varje golfslag blir en upptäcktsresa! Målsättningen är att skapa en trygg och väl fungerande juniorverksamhet på Orresta GK där inte allt handlar om hur du slår en golfboll i hål på så få slag som möjligt. Vi strävar efter att utbilda hela individer och lära dem vikten av teamwork, respekt och kamratskap och framför allt kommer juniorerna att få ta del av den gemenskap och glädje som golfen ger.

Utöver golfteknik kommer våra juniorer att få en bred kunskap som omfattar värdegrund, mental träning, kost, golfregler, och för dem som vill även tävlingsförberedelser.

Pro-verksamheten drivs av, Matz Evensson Academy, och pro på Orresta är Ida Bosson.

Ida kommer att erbjuda Träning/Bredd (1 gång/vecka) och Träning/Elit (2 gånger/vecka) där varje session är 90 minuter och så varierande som möjligt med målet att få träna på så många olika slag som möjligt.

Uppstart den 8 maj kl.18.00

Träningsupplägg
(länk till Idas träning)

Träningskalendern
(länk till Orresta GK på www.laget.se)

Anmälan görs till Ida på
orresta@matzevensson.com

Golflägret 2024 är ett av våra höjdpunkter.

Under vecka 26 kommer vi att anordna vårt populära juniorgolfläger för åldersgruppen 7–21 år. Detta läger är en chans för deltagarna att fördjupa sig, utmana sig själva och skapa minnen för livet.

Välkommen till Orresta Golfklubb – där vi spelar golf och skapar en gemenskap för livet!

Låt äventyret börja!

Våra ledord är: Öppenhet, Fair Play, Ansvar, Respekt

Gällande spel på andra banor 2024

Fritt spel för juniorer upp till 18 år i Västmanlandsklubbarna under sommarlovet (13/6-12/8) måndag-torsdag.