Seriespel VGDF Damer

VGF Seriespel Damer

Orresta Gk har ett lag i VGF seriespel 2023:  Helg.

Information gällande seriespel helg

• Tävlingsdag, söndagar med första start 13.00
  • Totalt 6 tävlingar
  • Spelas som slaggolf med handicap och är både en lagtävling och individuell tävling
  • Max 6 spelare från varje klubb, varav de 3 bästa nettoresultaten räknas
  • Förfrågan från gemensam deltagarlista kommer att skickas ut före varje spel
  • Du får gärna anmäla dig för fler spel om du redan nu vet att du kan spela vissa datum
  • När du anmäler dig ange tidig eller sen start, annars avgör respektive klubb
  • Laget skall vara anmält senast 4 dagar före tävlingsstart
  • Du anmäler dig till lagledaren
  • Om laget är anmält och du får förhinder hör av dig till lagledaren. Om det inte finns ersättare betalas anmälningsavgiften av dig
  • Samåkning är trevligt, ekonomiskt och miljövänligt. Kolla om din starttid ligger i anslutning till någon annan spelare och kontakta henne
  • Förslag till bilersättning: 25 kr/mil delas mellan passagerare och förare när du samåker
  • Anmälningsavgiften betalas på spelplats: 240 kr
  • De två bäst placerade spelarna i vårt lag har förtur till nästkommande spelomgång

Anmälan  till Carin Lewenhaupt
simtuna.berga@telia.com

Individuell singelserie damer 2023 (poängbogey med hcp)

Varje deltagare spelar 5 sällskapsronder under perioden 230501–230731. Efter denna period ordnar VGDF en finaldag som alla får vara med på oavsett resultat under säsongen.

Alla spelar de 5 sällskapsrudorna på valfri bana vid valfritt tillfälle.

En markör måste gå med och skriva scorekortet, precis som vid en vanlig singeltävling.

För att rundorna ska räknas i tävlingen så ska de vara registrerad i GIT. Scorekortet skall signeras av både spelare och markör och sedan fotograferas och mejlas in till singelspel@outlook.com tillsammans med en screenshot av bekräftelsemejlen från Svenska golfförbundet som vi får när vi har registrerat en spelad runda. Allt detta ska vara inskickad inom 24h efter spelad runda för att den ska vara godkänd och få räknas med i tävlingen.

Efter spelperiodens slut så räknas den bästa och den sämsta rundan bort och en snittscore tas fram på de tre övriga rundorna.

Finaldagens poäng läggs sedan ihop med snittscoren som är uträknad från de tidigare rundor och sedan tas en ny snittscore fram. Den slutgiltiga snittscoren är den som avgör vilken plats man får i den slutgiltiga tabellen.

Räkneexempel: 29, 30, 31, 37, 39. Resultat 29 och 39 tas bort. 30, 31, 37 adderas = 98 98 poäng/3 rundor = 32,66
Finaldag 29 poäng. 32,66+ 29 = 61,66/2 = 30,83 blir säsongens snittpoäng.

Finaldag anordnas av VDGF på en bana i vår närhet

Finalen spelas fre 25/8 med första start 13. Hemlig destination men det blir på en bana i vår närhet. Då ingår greenfee, mat efter rundan och ett fint prisbord.

Finalen spelas också som en separat slaggolftävling. Så för de som har haft en tyngre säsong så finns det en chans kvar.
Pris för detta är 575 kr/person som betalas till VGDF.

Anmälan är bindande och görs i form av betalning till Västmanlands Golfdistriktsförbund, plusgiro 22 69 06-6. Som referens skriver ni singelserie, namn och golfklubb, tex Singelserie Stina Hedin Västerås GK.

Ingen återbetalning görs vid frånvaro.

Vi vill ha din anmälan senast 30/4 2023. Först till kvarn. Max 96 platser

VGDF Seriespel Damer