Custom fitting

Custom Fitting

Likväl som inom skidåkning där du provar ut skidornas längd & pjäxornas vikt, vilka skor som passar inom maratonlöping eller hur spända strängarna på tennisracketet ska vara, är det minst lika viktigt inom golfen att få individanpassad utrustning efter dina förutsättningar.

På Orresta jobbar vi med höghastighetskameror för att kunna mäta och se skillnader mellan olika skaft- och huvudmodeller hur dom presterar.

En viktig del inom custom fitting är att du själv tycker om det du har provat ut. Den känslan är obeskrivlig.
Jag vägleder dig, du bestämmer i slutändan.

Vad vi jobbar med inom custom fitting:

• Rätt set-makeup/rätt antal klubbor
  • Rätt längd
  • Rätt vikt
  • Rätt lievinkel
  • Rätt loft
  • Rätt grepp som du gillar

Med rätt individanpassad golfutrustning kommer du ex. att kunna:
Träffa fairway oftare

Träffa green oftare
Få jämnare bollträff

Få inspelen närmare flaggan

Vi erbjuder det allra senaste ifrån Cobra.

Kostnad: 800 kr

All efterjustering ingår. Kanske vill du finjustera loft och lie, ett lager till under greppen? Inga problem.

Boka din custom fitting: HÄR