Ordförande har ordet

Jag heter Tony Dahl och är ordförande i Orresta GK!

Inför säsongen 2023

Hej Orrestagolfare!

Efter vinteruppehåll så är vi snart i april och en efterlängtad öppning av vår hemmabana. Nu hoppas vi bara att kung Bore varit lite snällare denna vinter mot fjolåret.

Vid årsmötet i början av mars tackade vi av Niklas Löthegård efter många års engagemang i styrelsen och framför allt i vår juniorkommitté. Förutom god dryck så fick han som belöning hedersuppdraget av årsmötet, att ingå i klubbens valberedning.

Valberedningen hade under hösten gjort en noggrann och kvalitativ sondering av ersättare för Niklas i styrelsen. Arbetet resulterande i att Eric Janze förordades och valdes in i styrelsen.

Välkommen säger vi till Enköpingsbon Eric.

2023 ser vi fram emot ett omtag kring våra möjligheter till träning och custom fitting via vår nya Head Pro Johan Fryckne från Matz Evensson Golf Academy.

Gå gärna in på vår hemsida  www.orrgk.se och läs om hans utbud. Vi som träffat Johan och hört hur han resonerar kring utveckling för varje golfare är vi övertygande om att här har vi en kunnig, engagerad och närvarande Pro som kommer att göra skillnad för vårt golfspel på Orresta.

Pär Hietala byter inför året sin roll i styrelsen och gör en rejäl satsning på våra ungdomar. Med nya samarbetsformer, aktiviteter och ett brinnande intresse för ungdomsidrott hoppas vi att han kommer att locka till oss och utveckla flera generationer unga golfare här på Orresta.

I år hoppas vi även på att samarbetet och de gemensamma aktiviteterna fortsätter på den inslagna vägen med Orresta Golf & Konferens.

Lärdomarna efter bland annat LETAS-tävling gav bl  att vi medlemmar visat att vi har både vilja och tid till att bidra till vår anläggning som är i toppskick med trevliga och festliga arrangemang.

Ni som ännu inte hunnit betala medlemsavgiften för i år ger er jag rådet:

Gör det, tvätta klubborna, anmäl er till tävlingarna som ligger i kalendern, för det väntar en fantastisk golfsäsong här hemma på Orresta GK.

Förväntansfulla golfhälsningar

Tony Dahl