Ordförande har ordet

Plötsligt händer det, HIO på Hål 14 (2023)

Hej alla Orrestagolfare!

Efter en ovanligt kall och regnig vår kunde golfsäsongen 2024 komma i gång. Blötan bidrog till att golfbilarna blev laddade extra länge innan de fick rulla ut på banan.

Erik Janze anordnar även i år Gökottegolfen som blev så lyckad förra året med över 50 000kr till barncancerforskningen tack vare fantastisk sponsring från företag och spelare. Så det är klart att detta arrangemang kommer att bli en återkommande gryningsbatalj i maj även kommande år.

På årsmötet valdes en ny styrelseledamot in, Stefan Granholm som tar över ansvaret för juniorerna som vi hälsar hjärtligt välkommen till styrelsen!

Den 24-25 juli är Orresta GK värd för Svenska Juniortouren Div 1 där flickor och pojkar från hela landet kommer för att tävla under två dagar, 36 hål dag 1 och 18 hål dag 2. Vi behöver funktionärer så hör gärna av dig till styrelsen om du vill ställa upp. Detsamma gäller om du tycker det skulle vara trevligt att vara golfvärd en helg.

Den 24-25 juli är Orresta värd för Svenska Juniortouren Div 1 ,då ett 80-tal flickor och pojkar från hela landet kommer för att tävla under två dagar (36+18 hål). Vill du vara funktionär så är det bara att höra av sig till styrelsen.

På Orresta spelas det massor av olika typer av ronder under en säsong. Från den lugna sällskapsronden med partners eller vänner till varierande grad, tävlingsinriktade, som Måndags- Tisdags- och Torsdagsgolfen

För den som är intresserad av att delta i dessa grupper kan höra av sig till oss i styrelsen för vidare kontakt till gruppansvariga.

Samarbetet med Matz Evensson Academy fortsätter och vi har åter fått en ny Pro Ida Bosson som närmast kommer från Arlandastads GK.

Många av oss i Orresta GK gillar ju inte bara golf utan när det blir tal om fest så glimmar det till i mångas blickar och mungipor vinklas upp ett par grader. Tyvärr har inte vårt arrangemang med Klubbfestscramble med efterföljande fest lockat så många medlemmar vilket gör att vi till kommande år får försöka hitta något nytt att fresta med.

Jag önskar er alla en fin golfsommar!

Tony Dahl