Damerna

Damerna på Orresta GK

Vi vill att klubbens damer ska känna sig välkomna. Därför försöker vi skapa tillfällen där klubbens damer träffas i olika sammanhang, som t ex upptaktsmöte med mode, damträning, seriespelsavslutning, egen damturnering mm. Vi är alltid öppna för nya idéer. Så hör gärna av dig till någon av oss om du har en idé du tror på.

Damernas representanter är Carin Lewenhaupt och Eva Holm som sitter i styrelsen och Anna Piehl och Ingrid Pettersson som representerar damerna i Tävlingskommittén.

Hjärtligt välkomna!

Aktiviteter för Damerna 2024

• Upptaktsmöte blir 15 april 2024
  • Damträning kommer att erbjudas alla
  • Vi fortsätter med seriepel/helg och för dem som önskar vara med även seriespel/singel. Datum för seriespel läggs ut på hemsidan tillsammans med information om singelspelet.
  • Seriespelsavslutning tillsammans med herrarna med lunch före kommer att ordnas den 15 september.
  • Välgörenhetstävlingen Gökottan till förmån för Barncancerfonden, (parspel) Dam/Dam, Herre/Herre, Herre/Dam anordnas den 19 maj med start kl 6.30-8.30.
    Spelform: 6 hål greensome/6 hål foursome/6 hål bästboll.
  • Alla Damer och Alla Herrar 2023 blir ons 10 juli med l 18 hål bästboll, och 9 hål foursome.
  • KM för damerna blir samma helg som herrarna 10-11 augusti. Damerna som spelar 18 hål spelar på söndagen 11 augusti och avslutas med gemensam prisutdelning.
  • I år testar vi att anordna en Singelturnering (5 omg + Final) för klubbens damer. Två klasser A (hcp 0-36) och B (hcp 37-54) anmälan senast d till Ingrid Pettersson ingridytterberga@gmail.com