Grattis Anders Gerhard till bästa bruttoscore i seriespelet H70 i Fagersta!

HerrarnaSenaste nytt!

Grattis H70 och Anders till fina 76 slag brutto och bästa singelresultat och Orrestalaget på 2:a plats!

Fagersta bjöd på bra väder och en helt ok bana med nerklippta ruffar som det gick att spela från. Fagerstabanan har tidigare varit lite för tuff med mer eller mindre ospelbar ruff.Anders Gerhard spelade bäst av oss från Orresta. Brutto 76 slag och 69 netto. Vad jag kan se hade Anders lägsta Bruttoresultat. Nettoresultatet räckte till en andraplats.Jag hade även en lyckad dag på Fagerstabanan. Mina 69 nettoslag räckte till en tredjeplats.Ante och Håkan spelade helt ok. Ante hade 77 och Håkan 78 nettoslag.
Ingvar Bonde och Mats H var inte helt nöjda med sitt resultat, vi vet alla att golf är en färskvara.
Laget kom på andraplats med 293 slag. Fagersta GK vann med 288 slag.
Nu återstår Tortuna den 30 augusti och Orresta den 6 september
Författare: H J