Larisa-K Pixabay

Julhälsning

Aktuellt!

Hej alla Orresta golfbitna medlemmar!

Så här i mitten av december med en rekordtidig start på vinter kan det kännas långt borta med golfen.
Vi i styrelsen vill ändå passa på att uppdatera er om vad som pågår fram tills dess att vi slår ut första bollen i vår.
Under hösten tappade styrelsen en ledamot, juniorkommitténs sammankallande Pär Hietala, som valde att lämna. Platsen kommer att fram till årsmötet vara vakant och valberedningen sonderar bland våra medlemmar om förslag på lämpliga ersättare.
 Är du eller någon du känner intresserad av att bidra till i vårt styrelsearbete kan ni kontakta valberedningen genom att skicka ett mail till Mats Holm (sammankallande) matsholmsiggesta@gmail.com senast 15 januari 2024.
Även valberedningen har en vakant plats, ersättare för Ari som lämnat under året. Där har årsmötet en viktig roll.
Förslag till ledamot i valberedningen kan skickas till klubben

Tråkigt nog lämnar både Johan Fryckne och Ellinor Haag Matz Evensson Academy och därmed också sina roller som Pro:s här på Orresta. Både Johan och Ellinor har varit mycket uppskattade av deltagarna på alla träningar. Styrelsen har haft en mycket bra kommunikation med Johan och ett bra samarbete kring juniorverksamheten. Johans kunskap och engagemang kan bli svårt att ersätta men vi håller tummarna för att vi kan presentera en bra lösning till säsongen 2024.

Som sagt, så är golfbanan inbäddad i en fantastiskt vacker vinterskrud som gör att vi får en sådan där härlig ”julfeeling” som bjuder in till andra aktiviteter än golf. Nu hoppas vi så klart att den ligger kvar över julen också.

Vi i styrelsen vill tacka för ett fantastiskt 25-års jubilerande 2023 och önska er alla en riktigt
God jul och ett Gott nytt 2024.
Tony Dahl (ordf)

Författare: T D