Välgörenhetsgolf/VäskOtta parspel på Västerås GK 29/8

Datum: 29 augusti  2021

Start: kl. 07.00 – 09.00

Lagtävling: 2-mannalag (damer, herrar, mix) / Irish Greensome

Sponsorer: Modiga Ellen Design (Eva Holm) med väskor mm, Premium Snacks Nordic med Gårdschips och Exotic Snacks.

Tävlingsavgift: 700kr/lag

Tävlingsgreenfee: 275kr/pers

Max antal lag: 24 lag

Anmälan: Min Golf (Västerås Golfklubb) ”VäskOtta Parspel/Välgörenhetsgolf”

Tävlingen anordnas till förmån för utbildning av flickor i området runt Usilampatti i Tamil Nadu i sydindien.

Ellen Nordmark (1902-1995) från Västerås var missionär i området i över trettio år. Under den tiden startade hon flera flickskolor, en gymnasieskola för flickor och en lärarutbildning för kvinnliga studenter TELC Teacher Training Institute for Women.

I år är det 70 år sedan lärarutbildningen grundades som har utbildat tusentals kvinnliga lärare, många med ekonomiskt stöd genom Ellens enträgna arbete att hitta ”sponsorer” till behövande flickor. Intäkterna från denna tävling kommer oavkortat att gå till ett stipendium i ”Ellens fotspår”. Stipendiet utlyses för elever som går på TELC gymnasieskola för flickor, som vill bli lärare och behöver ekonomiskt stöd för studier på TELC Teacher Training Institute for Women.

Priserna är ”Väskor” därav namnet ”VäskOtta”. Väskorna är handgjorda, tillverkade genom återvinning av olika material. Det kommer att finnas väskor i olika prisklasser till försäljning också, så ni som inte vunnit pris i tävlingen kanske hittar lite tröst där!
Överraskningar väntar på banan! Välkomna till 2021 års VäskOtta ”I Ellens fotspår”!

Prisutdelning i anslutning till lunch ( lunch förbokas vid anmälan)
Arrangör: Eva Holm 0709-949353 (släkting till Ellen)/ VGK Damkommitté