Händelser och Tävlingar

Evenemang för Dig som är 65+

Händelse

Info till Dig som är 65+!

En mycket snörik och kall vinter har vi haft. Tyvärr har vi fått beskedet att banan inte kan öppna förrän den 9 maj.
Det innebär att våra första två omgångar ställs in och det blir finalspel den 28/8 (reservdag).
Enligt statuterna sätts reservdagen in vid en inställd dag, om fler tävlingar ställs in, stryks de.
Som det ser ut nu omfattar årets Torsdagsgolf 14 omgångar. Spelprogrammet är nu upplagt och går att se på Min Golf.
Läs mer om Torsdagsgolfen på klubbens hemsida
Spelschema för Torsdagsgolfen, se nedan.
Orresta GK har sökt ett bidrag från golfförbundet för 65+
för att locka flera att delta i vår seniorgolf ”Torsdagsgolfen”
Vid första tillfället den 16 maj kommer vi att bjuda på fika efter vår torsdagsgolf för att få möjlighet att lära känna varandra bättre och diskutera golf förstås.

Välkomna till Orresta tis 21 maj – ett evenemang speciellt anordnat för Dig som är 65+!
Ola Welander,
internationell golfdomare kommer till Orresta för att inspirera och uppdatera oss om nya och gamla regler som är en viktig del av golfspelet.
Det är trevligt att träffas och spela golf tillsammans men vi behöver hjälpas åt att följa spelregler och golfens vision om att vara en ”gentlemannasport” då var och en är sin egen domare tillsammans med en markör.

Vi bjuder på lunch kl.12.00. Ola inleder sin utbildning inomhus och efter det går vi runt på övningsområdet så att han kan visa reglerna mera konkret.
Sista anmälningsdag är 10 maj
Anmälan till: simtuna.berga@telia.com

För Dig som inte varit med men som vill delta i vår Torsdagsgolf!
Du anmäler dig på min golf och på plats betalar Du säsongens avgift på 250 kr i receptionen.

Torsdagsgolfen 2024:
(Torsdag 2 maj) INSTÄLLD
(Onsdag 8 maj) INSTÄLLD
Torsdag 16 maj
Torsdag 23 maj
Onsdag 29 maj
Onsdag 5 juni
Torsdag 13 juni
Torsdag 27 juni
Torsdag 4 juli
Torsdag 18 juli
Tisdag 23 juli