Avslutning på nya singelseriespelet för damer

Damerna

Grattis Ingrid till en 4:e plats och Pia till en 7:e plats i Singelseriespelet för damer!

Ingrid Pettersson och Pia Josefsson var de två spelare från Orresta som nappade på uppropet om det nya singelseriespelet.

Nu har finalen spelats på Västerås GK och Orrestadamerna har representerat klubben med den äran!

Så här skriver Ingrid:

Hej igen, nu har finalen spelats, vi var 29 st som deltog på Västerås GK. Vi gick ut i tre och fyrbollar och spelade i vackert väder och fin bana.
Finalen vanns av Carina Folkesson, Fullerö, som efter en 40 poängsrunda även vann singelspelet totalt.

Vi var två deltagare från Orresta och vi lovade att fler kommer nästa år!

Pia J kom på en 7:e plats och jag på 4:e i finalspelet. Pia vann även närmast hål på ett av korthålen!

En riktigt trevlig spelform som Pia och jag garanterat ställer upp i även nästa år.

Varje deltagare spelade 5 sällskapsronder under perioden 220501–220731 + finaldag som anordnades av VGDF 26/8

Så här såg inbjudan ut:

Alla spelar de 5 sällskapsrundorna på valfri bana vid valfritt tillfälle. En markör måste gå med och skriva scorekortet, precis som vid en vanlig singeltävling.
För att rundorna ska räknas i tävlingen så ska de vara registrerad i GIT.
Scorekortet skall signeras av både spelare och markör och sedan fotograferas och mejlas in till VGDF dam tillsammans med en print screen av bekräftelsemejlen från Svenska golfförbundet som vi får när vi har registrerat en spelad runda.
 Allt detta ska vara inskickad inom 24h efter spelad runda för att den ska vara godkänd och få räknas med i tävlingen. Efter spelperiodens slut så räknas den bästa och den sämsta rundan bort och en snittscore tas fram på de tre övriga rundorna.
 Finaldagens poäng läggs sedan ihop med tidigare räknade rundor och vi får fram en ny snittscore i poäng. Den slutgiltiga snittscoren är den som avgör vilken plats man får i den slutgiltiga tabellen.
p s
Så här stod det i uppropet sent i våras:
Det har kommit in anmälningar från alla klubbar i Västmanland utom från Orresta! Nu har de förlängt anmälningstiden så att vi kan få vara med! Ni ställer väl upp!
d s
Författare: IP