Klubbfesten som blev en Klubbfestscramble i majsol

Senaste nytt!

Lyckad klubbfestscramble i vackert väder

Styrelsen hade tyvärr fått ta det tråkiga beslutet att ställa in klubbfesten i år på grund av för få anmälningar. Den traditionella klubbfestscramblen beslöt man att genomföra ändå. I det vackra vädret tävlade 21 av klubbens medlemmar om att bli Orresta GK:s scramblelag 2024.

Tävlingen, 3-mannascramble med 5 utslag/spelare och endast tre fria satte lagen på prov. På ungefär samma handicap, 8,2-9,1 blev det en kamp om vem som satte puttarna bäst. Till slut blev det ett lag som skilde ut sig från de andra med ett slutresultat på 64,9 netto.

Grattis säger vi till Eva Grefberg, Ingvar Bonde och Janne Lysén, Orresta GK:s Scramblelag 2024

Det var på sina håll tiondelar som skilde lagen åt, så formen hos klubbens medlemmar verka vara god!
I den härliga kvällsolen kunde alla umgås och njuta av något gott att äta och dricka.