Lhådö Kakels 3-klubban hade premiär tillsammans med Singeltävlingen!

Aktuellt!Damerna

En ny spännande tävling introducerades på Orresta under torsdagen. En damtävling för tvåmannalag där varje spelare hade valt ut tre klubbor förutom putter!

15 lag ställde upp för att spela Irish Greensome denna stekheta julidag! Gabriella Lhådö som representerade Lhådö Kakel utrustade deltagarna med rosa bollar och nötter och talade om att vid kiosken bjöd Lhådö på något att äta och dricka ur kioskens sortiment! Efter så mycket ”gott” tog spelarna sig ut på lätta fötter till sina respektive hål för att starta denna spännande utmaning!

Ett digert prisbord var uppdukat när spelarna kom in!

Grattis Michelle och Ebba!

Vinnare blev gårdagens Damvinnare Michelle Hellsten, nu tillsammans med Ebba Bigélius 69 slag. På andra plats kom Ulrika Thakén och Anna-Karin Bruhn på 71 slag före Lill Gusén Hammar och Tess Hammar på samma resultat (högre hcp)

(Gabriella Lhådö t.h på bilden)

Grattis Max Ahde till vinst i singeltävlingen!

Samtidigt som damerna spelade 3-klubban, spelades Golfveckans singeltävling. Vinnare där blev Max Ahde på 68 slag. Två kom Pernilla Person 70 slag och på tredje plats Sören Wigh på samma resultat (högre hcp)