Orrestas seriespelare avslutade med mixtävling på hemmaplan

Aktuellt!

Grattis till vinnande ”seriespels-mixlaget” med Ingrid Pettersson och Mats Holm!

Under lördagen hade seriespelarna sin avslutning på Orresta med 12 deltagare. Dagen inleddes med gemensam lunch, som klubben bjöd på. Under lunchen klargjordes och enades man om gällande spelregler för dagen.

Spelform fyrboll/bästboll med lottade/mixade tvåmannalag vilket betyder bästboll(pb) över 18 hål.

När alla lag var inne skiljde det inte många poäng mellan lagen men ett lag var bäst alla andra.

På 1:a plats kom Ingrid Pettersson och Mats Holm som skrapat ihop 44 poäng. De vann var sin Orrestamössa så nu är det nog vintergolf som gäller. Det lovar gott inför nästa seriespelssäsong! Stort grattis!

På 2:a plats med 42 poäng kom Carin Lewenhaupt och Håkan Evengård som vann vinterhandskar, så där blir det nog också vintergolf!

På 3:e plats också med 42 poäng men med högre hcp, kom Eva Holm och Ante Inersjö som vann ett skänkt pris bestående av ett resespelset.