Torsdagstrofén 2021

MedlemsnyttSenaste nytt!

Torsdagsgolfare

Hej alla Torsdagsgolfare

Nu är det bistra tider och tävlingsförbud gäller. Förbudet gäller alla tävlingar i GIT och det troliga är att det som förra året blir fram till juli men avgörs från SGF vecka för vecka. Vid vårt styrelsemöte igår kom vi fram till att vi kan frångå det hela om vi inte bokar i GIT. Christer är också helt med på det men vi behöver inte tala så mycket om det. Så gott som alla har väl dessutom fått åtminstone en vaccination då.

Första tillfället är den 6 maj och för att slippa att själv ordna alla tiderna har jag gjort upp med Agneta att ni mailar henne agneta@orrestagolf.se eller ringer och bokar. Ni följer schemat för anmälningstider som står i dokumentet som bifogas och obs att starttid 19 augusti ändrats från 10 till 09. Ni ska då bara ange tidig eller sen start och startlista publiceras enligt dokumentet. Viktigt att inte anmäla senare än 2 dagar innan tävling. Scorekort finns i receptionen (kolla att ni går från röd tee) och lämnas påskrivna, motlästa och kontrollräknade i en postlåda som jag ställer på uteplatsen vid green på hål 18. Alla ska också registrera sin rond i golf.se och man kan klicka så att man bara behöver skriva totalpoäng. Inom ett par dagar hoppas jag kunna föra in resultaten i en excelfil, som skickas till alla. Fortsatta tävlingarna anmäls på samma sätt.

Nu till funktionärer på helger. I år hoppas vi att vi kan få ihop golfvärdar till de flesta helger under maj-juni och augusti-september. Vi ber då särskilt torsdagsgolfare och måndagsgolfare att ställa upp. Det sitter en lista på tavlan utanför receptionen där man kan skriva upp sig. Som ni ser i dokumentet Ersättning till funktionärer kommer både AB och klubb att bidra med ersättning som vi har till avslutningen för funktionärer den 2 oktober. Vi utlyser också en tävling att den som ställt upp flest gånger vinner ett fint pris.

Hälsningar Carin