Välkomna till vår alldeles egna hemsida!

Aktuellt!MedlemsnyttOrdförande har ordet

Ny hemsida för medlemmarna i Orresta GK.

Styrelsen påbörjade 2019 en process med att skapa en egen klubb-hemsida för dem som är medlemmar i Orresta golfklubb. Detta efter att vi inte varit nöjda med fliken ” MEDLEM” på Orresta Golf & Konferens hemsida. Den motsvarade inte våra önskemål beträffande informationsutbud, kommunikationsmöjlighet med våra medlemmar eller medlemstillgänglighet.

Vi fick en första kontakt med Eva Holm, som förutom att hon är en trevlig och aktiv Orrestagolfare, även arbetar med att utveckla hemsidor. Eva och hennes samarbetspartner, We ahead, tog sig an detta som ett utvecklingsprojekt. Som firmanamnet We ahead indikerar, ligger de i framkant när det gäller webblösningar.

Vi har genom Evas kompetens och hennes företagskontakter fått en unik möjlighet att kostnadsfritt ta fram en molnbaserad hemsida som kommer att bli modellbildande för andra klubbar som vill ha kontroll på webbkostnaderna.

Projektet har nu efter ett coviduppehåll, levererat en hemsida som ska vara levande och främja kommunikation och information till klubbens medlemmar. Hemsidan finns nu tillgänglig under fliken KLUBBEN på Orresta Golf & Konferens.

Klubben äger domänen www.orrgk.se där ni hittar webbsidan direkt.

Klubben har träffat ett avtal om att prenumerera på denna webbtjänst som vi kan administrera helt på egen hand.

Lägg  www.orrgk.se som favorit! Gå in och se dig om och ge oss feed back, så vi tillsammans håller webbsidan levande!

Vi ses i ”molnet” och på banan!

Styrelsen i Orresta golfklubb

Tony Dahl (ordf)