Verksamhetsberättelser Juniorkommittén

Verksamhetsberättelse Juniorkommittén 2022

Under 2022 har vi haft det väldigt dåligt med juniorer i träning.

Peter Lagelius har haft en liten grupp på endast 3 juniorer som har tränat 1 gång i veckan och Niklas Löthegård har haft en knattegrupp, 6-9 år, som varit upp till 6 st och tränat på tisdagar.

Då det har varit svalt intresse så ställde vi in söndagstouren som vi haft ett antal år.

Under V 26 anordnades ett 4-dagars sommarläger med 22 deltagare mellan 6-13 år. Det var en lyckad vecka. Några kända ansikten från föregående år var med men även en del nya som vi hoppas vill ta upp golfen som en idrott.

Knattegruppen hade en avslutning i slutet på september där dom fick komma ut och spela på stora banan. Det var mycket uppskattat och lärorikt. Vi avslutade hela kvällen med korvgrillning och lite prisutdelning.

Vi har haft några juniorer ute på tävlingar under året. Bröderna Söderberg har spelat i Västmanlandsserien och Teen Cup och Kalle Löthegård har varit iväg på Teen Tourtävlingar, JMI-tävlingar samt junior SM matchspel. Det var även fler juniorer än vanligt med på KM 2022, vilket är mycket positivt.

Vi hoppas på nya framgångar i tävlandet och framför allt i tränandet.

Tack för 2022 och väl mött under 2023.

Niklas Löthegård/Juniorkommitténs ordf

Verksamhetsberättelse Juniorkommittén 2021

Under 2021 har vi haft ca 15 st juniorer i träning.
Dom har tränat 2 ggr/vecka under ledning av Peter Lagelius och Jens Aineskog.

På söndagar har vi haft vår söndagstour då juniorerna får komma ut och spela 9 hål på banan. Det är en tour över 10 omgångar med spelform poängbogey.

Under V26 anordnades ett 4 dagars sommarläger med 16 deltagare mellan 6-13 år. Det blev ett uppskattat läger med nästan enbart nybörjare.

Under söndagar har vi även haft en knattegolf/golfkul som vänder sig till barn mellan 6-9 år vilket också varit uppskattat.

Något som är roligt är att vi fått igång lite flera juniorer till att tävla under året och hoppas att fler kommer igång med tävlandet.

Tack för 2021 och väl mött under 2022.

Niklas Löthegård

Verksamhetsberättelse Juniorkommittén 2020

Under 2020 har det varit 15-20 st juniorer i träning.

Det är ungefär lika som 2019.

Träningarna har varit på måndagar och onsdagar från 1:a veckan i maj till veckan före midsommar med uppehåll för sommarlov för att sedan starta i början på augusti till sista veckan i september.

Peter Lagelius har varit huvudtränare och har haft några föräldrar till sin hjälp.

Under vecka 26 hade vi vårat sommargolfläger som var lyckat med 26 barn.

Dagarna på lägret var indelade i olika pass som dom snurrade runt på. 3 pass/dag med div olika golfövningar på varje pass för att avsluta alla dagar med lite lek i form av brännboll eller fotboll.

En dag på lägret fick alla komma ut och spela 9 hål på stora banan vilket var väldigt uppskattat.

Under hela veckan var det väldigt fin och varmt väder vilket avhjälptes med div vattenlekar. Lägerveckan avslutades med lite prisutdelningar och fika.

Vi har jobbat för att få fler juniorer att tävla lite under säsongen och det har givit lite resultat.

Vi har haft några juniorer som varit med i västmanlandserien när den väl kom igång efter covd-19uppehållet.

Några juniorer har varit och spelat teen tour-tävlingar med blandade resultat. Något som var roligt var att en 14-årig junior kom 3:a i stora KM scratch.

Vi har även haft vår egen söndagstour under säsongen då dom spelar 9 hål poängbogey under 10 deltävlingar.

Säsongen avslutades för juniorerna i oktober med mörkergolf, korvgrillning samt prisutdelningar.

Tack för en fin säsong.

Niklas Löthegård och Peter Lagélius