Verksamhetsberättelser Torsdagsgolfen

Verksamhetsberättelse för Torsdagsgolfen 2022

Vi har genomfört 15 tävlingar med 53 deltagare. Tävlingen den 2 juni fick strykas då banan var stängd pga regn. Vi utnyttjade då reservdagen.

Genomsnittligt deltagarantal var 34.

Vädret var genomgående fint och en fantastisk bana.

Nya reglerna följdes och fungerade bra.

Slutresultat

1:a Georg Fronda

2:a Mats Holm

3:a Eva Svalby

Ett förslag har kommit in att vi ska ha ett scratchpris.

Carin Lewenhaupt/Torsdagsgolfen ordf

Verksamhetsberättelse för Torsdagsgolfen 2021

Vår Torsdagsgolf genomfördes med 15 speltillfällen men p g a Corona blev det krångligt att få fram resultaten. Antalet deltagare var 55.

Vi var i genomsnitt 34 personer vid de 15 tävlingstillfällena. På deltävlingarna hade vi 10 olika vinnare.

Slutlig vinnare blev Jan Ågren med 181 poäng och han var också den ende som hade tre delvinster.

På andraplats med samma poäng men högre handikapp kom Leif Hallström.

På tredjeplats kom Hilkka Tjärnström och även hon hade samma poäng men högre handikapp.

Priser fördelades bland de 18 bästa resultaten i form av presentkort i shopen.

Carin

Verksamhetsberättelse 2020 för Torsdagsgolfen

Torsdagstrofén är en tävling för medlemmar herrar 60 år eller äldre och damer 55 år eller äldre.

Maxantal deltagare per tillfälle är 56 stycken. Efter att vi först diskuterat i styrelsen och sedan inhämtat synpunkter från alla torsdagsgolfare genomfördes vår tävling trots Corona.

Vi följde alla riktlinjer och det fungerade mycket bra. Antalet deltagare var 55.

Vi var i genomsnitt 37 personer vid de 15 tävlingstillfällena.

Av dessa 15 tävlingar räknas de 8 bästa och varje tävling genererar poäng från 25 till 5 för de 20 bästa.

Alla som fullföljt får 5 poäng. Sista tävlingen ger 30 till 10 poäng.

Vinnare blev Leif Hallström med 191 poäng. På andraplats kom Christer Johansson med 181 poäng.

På tredjeplats kom Lars Tjärnström med 165 poäng.

Priser fördelades bland de 18 bästa resultaten i form av presentkort i shopen.