Juniorträning

Välkommen till Juniorträning på Orresta GK 2023!

Är du nyfiken att prova på golf?

Hos Orresta GK får du möjligheten att prova på tre golfträningar innan du bestämmer dig för att bli medlem och betalar träningsavgiften ( träningsavgiften är 1100kr).

Det finns låneklubbor att tillgå och det går även att höra med fritidsbanken för att låna golfklubbor.

Vi erbjuder två olika grupper, från nybörjare till duktiga. Vi har möjlighet att skapa fler grupper om underlaget finns.

Det gemensamma vi har är att skapa en trygg och välkomnande miljö. Deltagarna får lära sig golfteknik, mental träning, kost, golfregler, säker golf och tävlingsförberedelser, men framför allt bli en del av den gemenskap och glädje som golfen på Orresta vill ge.

Golfträningen är på tisdagar och torsdagar:

Träningstillfälle 1 (9 maj)  då kommer vi att ha gemensam träning för båda grupperna kl. 17.00.

Träningstillfälle 2 (11 maj) då kommer vi också ha gemensam träning kl 17.00. Vi ser hur kunskapsnivån är och  placerar deltagarna i de olika grupperna

Träningstillfälle 3 (16 maj) och framåt, tränar grupperna på sina ordinarie tider

Grupp Nybörjare/Medel

tis kl 17-18 och tors 17-18

Grupp Medel/Avancerad

tis kl 18-19 och tors 18-19

För mer information om juniorverksamheten på Orresta GK, gå in på Juniorkommitténs sida

Anmälan till golfträning görs genom att klicka på länken här, så du kommer du till ett anmälningsformulär.

Träningarna är ledda av vår utbildade tränare, Pro Johan Fryckne.

Värdegrund för juniorverksamheten

Öppenhet, Fair Play, Inkluderande, Ansvar och Respektfullhet