Pro Johan Fryckne

Johan Fryckne, Orrestas Head Pro 2023

Johan gör sin andra säsong hos Matz Evensson Golf Academy.
Johan har arbetat inom golfen sedan 2014 med tränaruppdrag på Skerike GK som Assistent Pro och på Köpings GK som Head Pro.

Johan kommer att finnas tillgänglig för golflektioner, kurser och custom fitting och även vara delaktig i juniorverksamhet och med fysträning inom plattformen Kinexit.

Hans främsta styrka som golftränare är den pedagogiska förmågan att med enkla ord och termer kunna förklara för sina elever.

Johan genomgår nu HTU (Högre Tränarutbildningen 21-24) inom PGA och är sedan tidigare utbildad massageterapeut, personlig tränare och hälsocoach som gör att han har väldigt goda kunskaper inom pedagogik, fysik och de mentala bitar som krävs inom golfspelet.

Utöver jobbet som golftränare tävlar Johan idag på Ligma Tour och Future Series med siktet inställt på MoreGOlf MasterCard Tour.

Med sin stora passion, kunskap och kärlek till spelet hoppas vi att han kommer att bidra till en härlig golfatmosfär på Orresta.

Johans egna ord kring varför en lektion är bra att ta:
”Viljan att bli en lite bättre golfare kommer att öka din golfglädje.
Att ta en lektion handlar om att hitta DIN eller DINA nycklar utifrån DITT behov.
Du väljer själv vad du vill bli bättre inom och jag kommer göra allt jag kan för att du ska få den utveckling du vill åt.”

Boka din privatlektion med Johan Fryckne:

BOKA HÄR

Mer information kring priser på privat- och grupplektioner och lektionspaket hittar du under fliken ”Lektioner”.

”Johans Par 4”:

Bana: Vasatorp TC
Favoritklubba: Driver
Legend: Tiger Woods
Lag: FC Barcelona och Djurgårdens IF

Mail: orresta@matzevensson.com
Mobil: 072-350 70 29

Assisterande Pro på Orresta Ellinor Haag

Ellinor arbetar liksom Johan för Matz Evensson Academy och erbjuder Damträningar på Orresta från detta år.

Damträningen är öppen för alla damer, oavsett handicap och ålder.

Ellinor Haag gör sin första säsong som Assisterande Pro på Matz Evensson Golf Academy. Ellinor kommer närmast från tränartjänster hos Köping och Sigtuna Golfklubb parallellt med en professionell satsning på golf.

Hon har studerat och spelat golf för Western Kentucky University, utbildad TAU och påbörjar i år HTU (Högre Tränar Utbildning).

Ellinors kärlek till spelet är stor. Med sin passion och kompetens har hon förmågan att få golfare att växa och hitta golfglädje– något vi alla kommer att kunna ta del av under säsong ´23.

“Min kärlek till golfspelet är obeskrivligt och jag hade gärna spelat på de största tourerna. Men känslan jag får när jag träffar en person som tagit lektion hos mig och visar tacksamhet för den hjälpen jag kommit med och säger att hen återfått kärleken för sporten är någon alldeles extra.”

Ellinors Par 4:

Bana: Pinnacle Point, Sydafrika